تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد
سرخط خبرها

حمله یمن به یک کشتی آمریکایی (۱۲ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۹۴۹۸
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۹
حمله یمن به یک کشتی آمریکایی (۱۲ بهمن ۱۴۰۲)
سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب تأیید کرد که نیروهای این کشور یک کشتی تجاری آمریکایی در حال حرکت به مقصد بنادر فلسطین اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، یحیی سریع افزود: دست به یک عملیات ویژه زدیم و در آن کشتی تجاری «کول» متعلق به آمریکا را هدف قرار دادیم.

وی افزود: این عملیات ساعاتی پس از حمله به ناو آمریکایی USS Greeley انجام می‌شود.

سریع گفت: کشتی تجاری آمریکایی رهسپار بنادر فلسطین اشغالی بوده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن عصر امروز چهارشنبه نیز با اشاره به هدف قرار دادن ناو جنگی آمریکا در دریای سرخ اعلام کرد که همه ناو‌های جنگی آمریکایی و انگلیسی شرکت کننده در تجاوز علیه یمن، در بانک اهداف نیرو‌های یمنی هستند.

وی گفت: نیروی دریایی ما موشک‌های دریایی به سمت ناو آمریکایی «یو اس اس گریولی» در دریای سرخ شلیک کرده است.

سریع افزود: همه ناو‌های جنگی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و دریای عرب که در حمله به کشور ما مشارکت دارند، در بانک اهداف نیرو‌های ما هستد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بیان کرد: در راستای حق دفاع مشروع از کشور و ملت و امت ما و تاکید بر تداوم حمایت یمن از فلسطین، ناو‌های جنگی آمریکا و انگلیس هدف قرار خواهند گرفت.

سریع تاکید کرد: نیرو‌های ما بر تداوم ممانعت از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند تا زمان توقف جنگ در غزه و نیز رفع محاصره تاکید دارند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع ارتش یمن حمله کرد. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آن‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->